سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] کارها چنان رام تقدیر است که گاه مرگ در تدبیر است . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 88 اردیبهشت 24 , ساعت 4:10 عصر
حضرت زهرا (س) : حضرت فاطمه زهرا ( علیها السلام ) فرمود : وقتی آیه 63 سوره نور نازل شد که : " ای مسلمانان ، رسول خدا را آن گونه که همدیگر را می خوانید ، صدا نکنید " ترسیدم که رسول خدا را با لفظ " ای پدر " بخوانم ، من هم مانند دیگران پدر را با نام "یا رسول الله " صدا زدم . دو سه بار که پدر را با این نام خواندم ، رو به من کرده فرمودند : ای فاطمه ! این آیه درباره تو و خانواده تو و نسل تو نازل نشده است ، فاطمه جان ، تو از منی و من از تو ، همانا این آیه برای ادب کردن آدم های خشن و درشت خوهای قریش ، انسان های خودخواه و متکبر ، نازل شده است . دخترم تو با جمله " پدر جان " خطاب کن که مایه حیات قلب من است و خداوند را خشنود می کند .
قالت فاطمة ( علیها السلام ) : لما نزلت " لا تجعلوا دعاء الرسول بینکم کدعاء بعضکم بعضا " ( 63 نور ) هبت رسول الله ( صلی الله علیه و آله ) أن أقول له " یا أبة " فکنت أقول " یا رسول الله " فأعرض عنی مرة أو اثنین أو ثلاثا ، ثم أقبل علی فقال ( ص ) : یا فاطمة إنها لم تنزل فیک و لا فی أهلک و لا فی نسلک ، أنت منی و أنا منک ، إنما نزلت فی أهل الجفاء و الغلظة من قریش أصحاب البذخ و الکبر ، قولی " یا أبة " فإنها أحیی للقلب و أرضی للرب .
بحار الانوار ، ج 43 ، ص 33
 


لیست کل یادداشت های این وبلاگ