سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همنشین پادشاه همچون شیر سوار است ، حسرت سوارى او خورند و خود بهتر داند که در چه کار است . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 86 اردیبهشت 20 , ساعت 12:45 عصر

 

هیئت اعزامى مردم حبشه،وسیله بیدارى قریش گردید،و آنان نیز در صدد تحقیق برآمده جمعیتى،متشکل از:«حارث بن نصر»و«عقبة بن ابى معیط‏»و غیره به نمایندگى از طرف قریش، رهسپار«یثرب‏»(مدینه)شدند تا رسالت و دعوت‏«محمد»را با دانشمندان‏«یهود»در میان بگذارند.دانایان یهود به هیئت‏اعزامى گفتند که از«محمد»مطالب یاد شده در زیر را سؤال کنید:

1-حقیقت روح چیست؟

2-سرگذشت جوانانى که در روزگارهاى پیشین،از انظار مردم پنهان شده‏اند(اصحاب کهف).

3-زندگى مردى که در شرق و غرب جهان گردش نمود(ذو القرنین).

اگر محمد پاسخ این سه پرسش را داد،یقین بدانید که برگزیده خدا است،و در غیر این صورت دروغگو است و هر چه زودتر باید او را از میان برداشت.

نمایندگان با سرور هر چه زیادتر وارد مکه شده و هر سه سؤال را در اختیار قریش گذاردند.آنان مجلسى ترتیب دادند و پیامبر را نیز دعوت نمودند.حضرتش فرمود: من درباره این سه سؤال در انتظار وحى هستم. (1)

وحى آسمانى نازل گردید.پاسخ پرسش آنها مربوط به روح،در سوره‏«اسراء»آیه 85 وارد شده است و دو پرسش دیگر آنها در سوره کهف،بطور مشروح طى آیه‏هاى 9-28 و آیه‏هاى 83-98 پاسخ داده شده است.مشروح پاسخ حضرت درباره این سه قسمت،در کتابهاى تفسیر آمده است.

در این جا از تذکر نکته‏اى ناگزیریم و آن اینکه:مقصود از«روح‏»،در مورد سؤال،«روح انسانى‏»نیست،بلکه(مقصود به نشانه اینکه طراحان سؤال قوم یهود بودند و این گروه با روح الامین روابط حسنه نداشتند)همان‏«جبرئیل‏»امین است.

 

منبع:

http://www.hawzah.net/Per/E/do.asp?a=ECCBBF8.HTM



لیست کل یادداشت های این وبلاگ